woensdag 14 december 2016

Come closer: How time flies!

Hoi hoi..

Het is alweer even geleden dus ik zal jullie gauw vertellen wat er gaande is! (dit keer geen mooi kiekje maar die komt nog wel :))

Het was je vast al opgevallen dat ik geen 40 weken zwangerschapblogje had geplaatst, dit komt omdat ik met 38weken +5dagen ben bevallen van onze zoon Kai whoop whoop!

Hoe ging de bevalling en waar ben je bevallen?
Ik wilde heel graag een thuisbevalling en dat is het ook geworden we hadden immers niet eens de tijd om naar het ziekenhuis te gaan. Ik moet zeggen dat het totaal anders was dan de eerste bevalling, veel sneller, veel minder pijnlijk en heerlijk in een vertrouwde omgeving. Het begon even na middernacht met het breken van mijn vliezen dus ik ging nog even onder de douche staan waarna de weeën op gang kwamen die ik nog erg goed kon wegpuffen intussen had ik zelfs nog mijn haar ingevlochten haha lekker belangrijk, maargoed een uur later werden de weeën heftiger en kwamen ze om de 2 minuten en hielden ze ongeveer een minuut aan, maar ik bleef rustig en belde de verloskundige redelijk laat, omdat ik nog redelijk kon praten dacht ze dat ik nog maar in de beginfase zat, maar niets was minder waar, zo'n 2,5 uur nadat mijn vliezen waren gebroken kreeg ik intense persdrang dus mijn vriend belde de verloskundige met de urgente mededeling dat ik al moet persen, aangezien ik op mijn knieen op de woonkamervloer zat en niet meer kon staan door de pijn/persdrang, werd ik een beetje angstig dat ik misschien wel op de vloer ging bevallen. Na een halfuur was de verloskundige er eindelijk en werkten ze mij naar de 'bevalkamer' ik lag nog maar net en na een goede pers was baby Kai geboren!

Ja dat ging behoorlijk snel en intussen lag onze oudste zoon heerlijk te slapen dus dat was ook ideaal. Maargoed er waren helemaal geen complicaties dus even daarna mocht ik lekker onder de douche en op bed genieten van onze pasgeboren zoon.

Hoe zijn jullie op de naam gekomen?
Nou we wouden heel graag weer een korte maar internationale naam die ook nog bij ons als gezin zou passen en dat was erg moeilijk aangezien we er beide mee eens moesten zijn zelfs de grote broer hebben we om hulp gevraagd toen we uit 2 namen moesten kiezen. De betekenis in het Hawaiiaans heeft de doorslag gegeven, Kai betekent namelijk 'zee' in het Hawaiiaans. Mijn vriend en ik vinden de zee fascinerend, net als een nieuw leven dus zodoende Kai.

Kai'tje is nu een maand oud en groeit erg goed, ook is hij een erg kalme maar alerte baby waar we samen met zijn grote broer enorm van genieten. ~Duty calls people, byeee...~

- Bedankt voor het langskomen! x Lissy


Geen opmerkingen:

Een reactie posten