zaterdag 19 december 2015

Recept: Kaasballen


Nog meer inspiratie voor de feestdagen of voor zomaar een feestje! Ik deel vandaag met jullie een antiliaanse snack, namelijk kaasballen. Dit recept is wederom gemakkelijk en snel te maken en superlekker (maar ongezond haha). My guilty pleasure is toch echt gefrituurd eten, zo nu en dan kan ik er echt van genieten mmm.. dit recept is voor de kaasliefhebbers onder ons, ik zeg het je; als je van kaas houd moet je dit echt uitproberen!


Benodigdheden:
3 eieren (alleen eiwit)
500 gram belegen of oude geraspte kaas
1 tl. bakpoeder
half kopje patent bloem
snufje witte peper


Bereidingswijze:

1. Klop het eiwit stijf
2. Voeg het eiwit toe aan de geraspte kaas
3. Voeg nu bakpoeder en peper toe
4. Voeg het bloem toe todat er balletjes van het deeg gevormd kunnen worden zonder dat het aan je handen blijft plakken.
5. Maak de balletjes en frituur ze in hete olie (180 graden) totdat ze goudgeel zijn.
6. Laat ze uitlekken op een stuk keukenpapier.

De ongefrituurde kaasballen kan je 3 maanden in de diepvries bewaren, afgebakken kan je ze 48 uur in de koelkast bewaren en opnieuw opwarmen in de oven zodat ze lekker krokant blijven.

Eet smakelijk!
Thank you for stopping by, come again! - Liss

1 opmerking:

  1. so.good :D Ik zie dat er wel 3 eiwitten in zitten, dus ik bestempel het als healthy :)

    BeantwoordenVerwijderen