woensdag 7 september 2016

Come closer: 28 weken zwanger van de 2e


that awkward selfiestick pose


Whoehoe 3e trimester here I am!
De tijd vliegt voorbij vooral als je een echte peuter in huis hebt die je niet stil laat zitten, tijd om te rusten ho maar! Je kan je dus wel voorstellen dat ik aan mijn verlof toe ben, in die periode zal ik sowieso 2 hele dagen hebben, waarop ik met de benen omhoog kan zitten en helemaal geen verplichtingen heb en in het weekend zal ik ook heerlijk rust hebben dankzij mijn partner dus ik kijk er echt naar uit.


Op naar de updates


Symptomen

Zware ademhaling
Bekken instabiliteit
Snel moe
Veel rugpijn


Veranderingen aan lichaam

Ik dacht dat ik flink wat groter was dan bij de eerste zwangerschap, maar het is precies hetzelfde joepiee, voor mij ook een teken dat de baby goed groeit.
Buikomvang voor de zwangerschap: 74 cm
Buikomvang bij 28 weken zwangerschap: 92 cm
Aangekomen: 8 kg


Nieuws

In vergelijking met mijn vorige zwangerschap heb ik nog geen last van mijn ribben, de baby ligt voor mijn gevoel nog een klein beetje dwars en daar ben ik stiekem wel blij mee, volgende week zal ik precies weten hoe de baby ligt omdat ik nu elke 3 weken een afspraak heb met de verloskundige en hopelijk krijg ik weer alleen goed nieuws mee :).
Verder heb ik een telefonische intake gesprek gehad met de kraamzorg, dus ook dat is geregeld.

We hebben na 8 jaar eindelijk een nieuw bed!! Ik werd namelijk elke ochtend moe wakker en met last van mijn rug en heupen, ook was het bed veelte smal voor ons, we hadden namelijk een bed van 140x200cm en nu 180x200cm (heeeeeeerlijk), we hebben zelf ons boxspring samengesteld bij de Ikea en we zijn er erg gelukkig mee (tip).

Na een dag gewerkt te hebben ben ik de volgende dag echt uitgeput, wanneer ik overdag te weinig rust heb genomen op werk kan ik lopen wel vergeten in de avond, mijn bekken zijn dan echt beurs, dit is echt het vervelendste aan de zwangerschap en het enige wat ik kan doen is luisteren naar mijn lichaam en ook zoveel mogelijk rusten wanneer ik kan.

Verder heb ik ook lekker 2 weekjes vakantie gehad, we hebben de eerste week niet veel gedaan maar de 2e week was productiever. We zijn naar de dierentuin geweest en naar Texel, het was heerlijk aan het strand en we hebben er echt van genoten.

Upcoming! 3e verjaardag van onze mooie zoon, hij heeft om een Cars feestje gevraagd dus die zal hij krijgen ook haha.

Ontwikkeling van de kleine

De baby is ongeveer zo groot als een grote aubergine, weegt circa 900-1000 gram en is ongeveer 37cm van top tot teen. De verhoudingen van de baby beginnen steeds meer te kloppen, het hoofdje is dus niet meer veel groter in verhouding met het lichaam. Ook kan de baby nu knipperen en heeft hij wimpers en verder zal hij steeds meer lichaamsvet aanmaken om de buitenwereld straks aan te kunnen.

Leuk dat je de tijd hebt genomen om mijn blogpost te lezen, ik zie je graag terug bij mijn 32 weken update - edit 34 weken update

Geen opmerkingen:

Een reactie posten