woensdag 10 augustus 2016

Come closer: 24 weken zwanger van de 2e


De tijd vliegt voorbij! Ik ben zo druk met werk, mijn gezin en overige dingen dat ik soms vergeet hoe ver ik al in de zwangerschap zit. Nog maar 3 maanden te gaan en dan zitten we alweer in november en eind november en ik uitgerekend.

In de afgelopen maand ben ik weer een jaartje ouder geworden, ik wilde er geen big deal van maken, maar mijn vriend had een 'Gender reveal' taart laten maken om de familie te verrassen, een superleuk idee en de verrassing was zeker geslaagd! De taart viel enorm tegen maar ik zal er niet teveel woorden aan vuil maken want een paar dagen later stond een vriendin op de stoep met een doos verse heerlijke 'Gender reveal' cupcakes en ik zeg het je, zij moet echt haar eigen patisserie starten (want al die crappy bedrijfjes hier in het centrum, do not (b)make my day uhumm)


En nu verder met mijn zwangerschapsupdate, deze wil je niet missen!

Symptomen

Lage rugpijn
Vermoeidheid
Kortademig
Bekkeninstabiliteit

Veranderingen aan lichaam

Ik heb een flinke zwangerschapsbuik in vergelijking met mijn eerste zwangerschap, naja het lijkt zo omdat ik meer naar voren toe draag ;)
Buikomvang voor de zwangerschap: 74 cm
Buikomvang bij 24 weken zwangerschap: 87 cm
Aangekomen: 7 kg

Nieuws

Met 21 weken zwangerschap had ik de SEO, de medische echo waarbij ons ongeboren kindje uitgebreid onderzocht werd, we waren nerveus maar ook erg nieuwsgierig naar hoe ons kindje er nu uit zou zien en ja hoor.. alles zag er weer perfect uit. OHJA jullie zijn natuurlijk benieuwd of we hebben gevraagd naar het geslacht, nou het geslacht hebben we laten opschrijven en een week later (op mijn verjaardag) heb ik het envelopje mogen openen,

Het water loopt mij weer in de mond! Thanks again My Linh! Klik hier voor het recept

Jaa weer een jongen! We zijn hoe dan ook dolblij en stiekem vindt ik het extra leuk om er nog een mannetje bij te krijgen. Niet lang erna hebben we alle kleertjes in maat 50-56 uit de berging gehaald om te inventariseren wat we wilden houden en wat niet en daarna hebben we nog wat boxpakjes gekocht in maat 50 omdat die erg handig zijn! Maar jeetje wat is het moeilijk om een passende naam te verzinnen voor onze ongeboren zoon zucht, ik snap niet helemaal waarom we de 2 beste namen aan onze eerste hebben gegeven haha dus dit wordt nog wat.


Ontwikkeling van de kleine

De baby is ongeveer zo groot als een maiskolf, hij weegt ongeveer 550-600 gram en is ongeveer 32 cm van top tot teen. De organen behalve de longetjes zijn inmiddels goed ontwikkeld, door het in en uitademen van het vruchtwater zal hij de komende weken zijn longetjes versterken, vanaf deze week zal de baby ook meer onderhuids vet aanmaken.

Leuk dat je de tijd hebt genomen om mijn blogpost te lezen, ik zie je graag terug bij mijn 28 weken update :)

- Liss

Geen opmerkingen:

Een reactie posten