zondag 12 juni 2016

Mobile recipe: Tonijnsalade


Ik hou echt van tonijn uit blik, het is veelzijdig, bevat veel proteine en is bovendien makkelijk om verschillende recepten mee te maken.

Ik deel vandaag met jullie een voedzaam tonijnsalade.

Benodigdheden voor 2-3 porties
160 gr. tonijn uit blik (op olie of waterbasis)
2 kleine gekookte rode bieten
1/2 ui (naar keuze)
2 etl. olijven
2 etl. olijfolie als je tonijn op waterbasis gebruikt
3 etl. mayonaise
2 tl. gedroogde oregano
zout en peper naar smaak

Werkwijze 
Snijd de rode bieten in kleine blokjes
Snipper de ui
Halveer de olijven
Meng bovenstaande in een kom samen met de mayonaise, olie, oregano, zout en peper.
En je bent klaar! Je kan het gelijk opeten of net als ik een warm pistoletje ermee beleggen.

Mobile recipe heb ik bedacht om snel de gemakkelijkste recepten te delen met jullie, ik maak de foto's met mijn telefoon en beschrijf daarbij hoe ik het heb gemaakt, het zal dus niet zo uitgebreid zijn als mijn gewoonlijke recepten.

- Enjoy it! And please come again - Liss

Geen opmerkingen:

Een reactie posten